Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
?Melyik marketingeszköz lenne a legjobb a cégemnek??
?Gábor, mit szólsz ehhez a reklámajánlathoz? Elfogadjuk, vagy ne??
?Kaptunk egy rendkívüli lehetõséget, de nem tudom, hogy éljünk-e vele??
Mirõl is árulkodnak ezek a kérdések?
Számomra arról, hogy a legtöbb kisvállalat marketingje reaktív. Tudod, hogy szükséged van marketingre.
Látod, hogy körülötted a piac reklámoz.
De te mit tegyél? Sajtóhirdetés? Banner? Reklámlevél, szórólap? Melyiket is válaszd?
|
|
A kilencvenes években majdnem az összes brit telefonos ügyfélszolgálatot kiszervezték Indiába.
A cégek spóroltak a dologgal, tehát nyilván mindenki boldog, igaz?
Nem éppen. A gyatra szolgáltatásról szóló hírek, az érdeklõdés és a tudás hiányát felrovó panaszok és a nyelvi nehézségek az õrületbe kergették a hívókat, a sajtó pedig jó ideig lovagolt a dolgon.
Az ügyfélszolgálatokat most százasával telepítik vissza Nagy-Britanniába ? és ezt számos cég hangsúlyozza is a hirdetéseiben.
Elromlott a számítógép? A szerelõ lényegében azért fog szakszavakkal dobálózni, hogy legyen mire hivatkozva annyi pénzt elkérnie.
De hát van más választásod, hogy ismét hozzáférhess az adataidhoz? Te nem tudod megjavítani.
És itt jön a képbe az Apple Genius Bar. Az ötlet? Sétálj be egy boltba, és vidd magaddal a kütyüdet is! Fogj egy kávét, huppanj le egy szakember mellé, aki ránéz a problémádra, és elmondja, mit lehet tenni.
Ha egyszerû baja van, még a helyszínen ingyen meg is javítja.
A parfümipar egyik nagy alakja, Charles Revson, a Revlon társalapítója mondta egyszer: ?A gyárainkban parfümöt állítunk elõ, de a boltjainkban önbizalmat árulunk.? (?Aha, szóval erre gondolt a kedves szerzõ!?)
Bizony, pontosan ez a fajta logika tesz érdekessé egy bemutatkozást, és ez teszi sokkal hatásosabbá a reklámüzenetedet.
Mivel? Azzal, hogy nem az elvárható választ adja, hanem meglep.
Azzal, hogy nem "konzervválaszt" ad, nem tevékenységet kommunikál, hanem végeredményt: elõnyt, ígéretet oszt meg a másikkal!
POZICIONÁLÁSTÁMOGATÁS
Ugye emlékszel, hogy a marketing egyik legnagyobb célja különbözõként, másként beállítani a cégedet, hogy a piac számára kiemelkedj, egyértelmû legyen, hogy miért téged válasszanak? Ha ígéretben, elõnyben gondolkodsz, két oka is lesz annak, hogy más leszel, hogy jobban az elõtérbe kerülsz. Ezt a marketinget, megközelítést kevesen alkalmazzák. A legtöbben el sem kezdik: ?Futárcégem van.? Vagy elkezdik, de nem viszik rendesen végig a gondolatot: ?Futárcégem van, gyorsaságot kínálunk.? Hiszen ez még csak tulajdonság, nem elõny!
AUTÓFELTÖRÉS?
Ha a bélyegzõt ? akár más tárgyakkal együtt ? az autójából lopták el (ez az egyik leggyakoribb lopás), még akkor is hívjon rendõrt, ha a kocsiban nem esett jelentõs kár! Lehet, hogy sokára fognak megérkezni, de megéri kivárni. Elõször is: az autó biztosítási ügyintézése is kedvezõbb (az önrésze csak 10%, alsó összeghatár nélkül, nem pedig a Casco biztosításban meghatározott összeg), másodszor az intézkedõ rendõr ujjlenyomatot vesz az ön autójáról: máris van egy fontos azonosító, ha a bélyegzõvel valaki visszaél.
Az 1976-ban piacra dobott Yorkie csokoládét férfiaknak tervezték. Messze volt a széptõl?
Kimondottan ronda volt és darabos. Az évek során sikeres kampányokban népszerûsítették, kamionsofõrök és építõmunkások képeivel.
A kilencvenes évek közepén aztán a márkát ? erõsen megosztó ? reklámkampánnyal frissítették fel.
Egy kutatás ugyanis azt hozta ki, hogy a Yorkie-nak kizárólag férfiaknak szóló csokinak kellene lennie.
A ?Nem lányoknak!? szlogen az egész országot megnevettette, a feministákat pedig dühödt szólamokra sarkallta: az õrület odáig terjedt, hogy kitiltották a Yorkie-t egy vasútállomásról.
A britek népszerû, élesztõalapú, barnás szendvicskrémjének története a harmincas években indult.
A kilencvenes évek végén mégis elfáradt a márka, és egyre láthatatlanabbá vált az üzletek csurig pakolt polcain ? különösen a ?Marmite, a haverom? kampány után.
Ekkor újragondolták a stratégiát, és egy zseniális kutatást folytattak le.
A Marmite ízvilága ugyanis igen markáns, és kiderült, hogy egy csomó ember egyszerûen utálja. Az ?Imádd vagy gyûlöld!? szlogenre alapozott új kampány ezután arra összpontosított, hogy õszintén beszélt a termékrõl.
Mást árulsz, mint gondoltad!
(2007.07.01.)
Nem az az érdekes, hogy mit gyártasz, hanem az, mire megy vele a fogyasztód
Ha megkérdezik: mit árul a céged, lehet, hogy bármennyi ideje is vagy az üzletben, mégis rossz választ adsz. És ez nem fog segíteni a marketingedben sem.
Gyorsteszt: mit válaszolnál, ha megkérdezném: mivel foglalkozik, mit kínál a céged? Ha olyan vagy, mint a többiek (akiktõl az ilyesmit tanuljuk, úgyhogy csak semmi pirulás!), akkor a válaszod valami ilyesmi lesz: ?Nyílászárókat forgalmazunk.? ?Csapatépítési tréningeket.? ?Piackutatással foglalkozunk.? ?Munkavédelmi eszközöket árulunk.? Nos, hasonlít?
Szeresd vásárlódat!
(2007.07.01.)
A márkaérzés mûvésze
(Szerzõ: Alex Poulson)
?A héjkezelõ adatbázis megsérült, nem található vagy 1192- es hiba.? Micsoda? Én csak egy CD-t akartam írni. Mi az a héjkezelõ adatbázis? Hol kellene lennie, ahol most nincs? És miért 1192?
Mindannyiunkkal megtörtént már, hogy vadonatúj számítógépünk vagy laptopunk hirtelen önálló életre kelt, minket pedig a tehetetlenség érzése kerített hatalmába. Nem is csak a bosszúságról van szó, van itt valami sokkal fontosabbról is.
A csodafegyver
(2007.06.01.)
A sok ötlet és ajánlat közül hogyan döntsd el, hogy a cégednek melyik marketingeszköz hozza a legtöbb hasznot?
(Szerzõ: Wolf Gábor)
A marketing elsõ számú célja, hogy folyamatosan termelje az új ügyfélpalántákat a cégednek. Minden egyéb másodlagos. És ehhez mi kell? Marketingkampány. Olyan, amely ? ha már választani kell ? inkább rendszeres, mint jó. Ma egy olyan stratégiai marketingmódszert ismerhetsz meg itt, ami minden cégre érvényes.
Ha répát termelsz, miért hirdetsz a rókáknak?
(2007.06.01.)
Kutass, tervezz, válaszolj!
(Szerzõ: Alex Poulson)
A multik halálra rémültek, hogy az olcsó megoldás ? az egy kaptafára készülõ globális hirdetések özöne ? többé nem menti meg õket. Ez a változás valóságos áldás a kisebb vállalkozásoknak. Õk személyesebben tudják megközelíteni fogyasztóikat ? szórakoztathatják és lelkesíthetik õket, miközben éppen az õ kérdéseikre adnak válaszokat.
Pecsétes titkok- 2. RÉSZ
(2007.07.01.)
Ha lába kelt a bélyegzõnek
(Szerzõ: Horváth Attila)
Lássuk, mi történik, ha magát a pecsétet ? ellopják!
Ha bélyegzõje elveszett, vagy ellopták, semmiképpen ne ijedjen meg! Lesz ugyan néhány teendõje, de a törvény mindenképpen ön mellett áll. Az elsõ és legfontosabb: értesítsen minden olyan személyt és szervezetet, akik és amelyek öntõl bélyegzõvel hitelesített iratokat kaptak vagy kaphatnak. Közölje velük, hogy a bélyegzõ elveszett, adja meg az eltûnés pontos idõpontját, és írásban ? ez fontos!
Pecsétes titkok
(2007.06.01.)
Szigorúan ellenõrzött nyomatok
(Szerzõ: Horváth Attila)
Mitõl hiteles egy irat? Szeretjük azt hinni, hogy a bélyegzõtõl. Pedig nem, illetve nem csak attól. Pecsételni azonban mindenképpen érdemes: ha jó bélyegzõt helyesen használunk, az nemcsak biztonságos, hanem kis méretéhez képest felbecsülhetetlen marketingértéke is van.
Bélyegzõkészítõként sok mindennel találkoztam már, így azt mondom: hiteles az, amit kézzel aláírtak. Ha van rajta pecsét, az nagyon jó, hivatalosabbnak látszik, de nem feltétlenül biztonságosabb.
Az ügyfélpanasz kezelésének öt törvénye
(2007.09.01.)
A reklamálás az elégedettség jele! Kezelje is úgy!
(Szerzõ: Gulyás Gabriella)
Az általam ismert vállalkozások többsége sokáig úgy vélekedett, hogy a vevõi elégedettség abban nyilvánul meg, ha ügyfele, megrendelõje nem reklamál. Amikor azonban felmértük a visszatérõ vagy átajánló vásárlók arányát, és valakinél negatív trendet mutatott ki a statisztika, be kellett látnunk: mégis jobb, ha valaki panaszkodik, mint ha szó nélkül hátat fordítana nekünk.
A multi-level marketing (MLM) ? gyakran nevezik network marketing néven is ? egy nem hagyományos értékesítési forma. Néhol többszintû értékesítésnek vagy hálózati kereskedelemnek fordítják.
Az MLM rendszer lényege, hogy az értékesítés személyesen és több szinten történik. A rendszer lényegében egy független termékforgalmazókból álló hálózat, mely a terméket vagy szolgáltatást közvetlenül ? direkt módon ? juttatja el a fogyasztókhoz.
A fogyasztók szokásainak, preferenciáinak...stb. minél alaposabb megismerése, feltérképezése elsõsorban a vállalat marketing szakembereinek a feladata. Számos olyan közismert történet létezik, amikor a vásárlók viselkedésének ismerete révén egy vállalkozás nagy profitra vagy komoly piaci részesedésre tett szert. A vállalatokról szólva már hangsúlyoztuk az érintettekkel való kommunikáció fontosságát. Ebben a fejezetben pedig részletesen is megismerkedünk a marketing céljával, funkciójával.
1. Mi a marketing?
A marketing tevékenység kialakulása, fejlõdése, szerepe az üzleti életben és atársadalomban. A marketing fogalma.A marketingeszközök csoportosítása, a marketing-mix fõbb tevékenységei.A marketing koncepció lényege, szerepe az üzleti életben és a társadalomban
2. A piac és a verseny
A piac fogalma, a piaci versenyhelyzet.Piac-szegmentáció, a szegmentálással kapcsolatos követelmények,szegmentációs ismérvek meghatározása. A pozícionálás.A piacok megismerése.E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás