Marketing: Ha répát termelsz, ne a rókáknak hirdesd!

Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 586 fő
  • Képek - 121 db
  • Videók - 59 db
  • Blogbejegyzések - 1258 db
  • Fórumtémák - 309 db
  • Linkek - 140 db

Üdvözlettel,

Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 586 fő
  • Képek - 121 db
  • Videók - 59 db
  • Blogbejegyzések - 1258 db
  • Fórumtémák - 309 db
  • Linkek - 140 db

Üdvözlettel,

Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 586 fő
  • Képek - 121 db
  • Videók - 59 db
  • Blogbejegyzések - 1258 db
  • Fórumtémák - 309 db
  • Linkek - 140 db

Üdvözlettel,

Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 586 fő
  • Képek - 121 db
  • Videók - 59 db
  • Blogbejegyzések - 1258 db
  • Fórumtémák - 309 db
  • Linkek - 140 db

Üdvözlettel,

Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ha répát termelsz, miért hirdetsz a rókáknak?

(2007.06.01.)
Kutass, tervezz, válaszolj!

(Szerző: Alex Poulson)

A multik halálra rémültek, hogy az olcsó megoldás – az egy kaptafára készülő globális hirdetések özöne – többé nem menti meg őket. Ez a változás valóságos áldás a kisebb vállalkozásoknak. Ők személyesebben tudják megközelíteni fogyasztóikat – szórakoztathatják és lelkesíthetik őket, miközben éppen az ő kérdéseikre adnak válaszokat.
Ó, a kutatás örömei! Végtelen űrlapok és Excel-táblák, soha véget nem érő megbeszélések rosszul megvilágított szobákban. Langyos kávé és PowerPoint prezentáció, amely szerint – figyelem! – a termék célcsoportja a 19–60 évesek lesznek. Csak vess egy pillantást ilyenkor a marketingigazgató kétségbeesett arcára, ahogy éppen azt próbálja kitalálni, hogyan hirdessen egy terméket 9 millió embernek félmillió forintból.
Volt idő, amikor egy termék eladása abból állt, hogy az ember készített egy tévéhirdetést, aztán elkezdte vetíteni „A tévécsatornán”, aztán ölbe tett kézzel figyelte, ahogy az eladások nőnek. Ami pedig a csoportokat illeti, voltak a gazdag emberek meg a nem annyira gazdagok. Csak rá kellett szabni az üzenetet az egyik csoportra, hozzájuk igazítani az árat, és a vonalak már azelőtt égni kezdtek, hogy véget ért volna a reklám.



"Ment a hűtlen..."


Nos, a játék mára átalakult.
A fogyasztók szóródása a különböző médiák között óriási. A reklámkerülők aránya feltehetően még tovább nőtt a 2001-es – már akkor is drámai – szintről. A TGI Hungary felmérése szerint akkor a magyar emberek 56%-a volt „mérsékelt” reklámkerülő. Az emberek ma már a netet túrják, videomegosztó oldalakat látogatnak, és online lapokban olvassák a híreket. Vannak, akik vesznek újságokat – és vannak, akiknek eszébe sem jutna. Van, aki csak a híradót ül le megnézni, mások csak a kedvenc sorozatukat.
Az egyes médiák iránti hűség tehát eltűnőben van. És miközben a multik valószínűleg halálra vannak rémülve, hogy az olcsó megoldás – vagyis az egy kaptafára készülő globális hirdetések –, többé nem menti meg őket, addig ez a változás valóságos áldás a kisebb vállalkozásoknak. Amíg a nagy cégek országoktól független, általános reklámokkal próbálkoznak, addig mások sokkal személyesebben tudják megközelíteni a fogyasztóikat – szórakoztathatják és fellelkesíthetik őket, miközben helyi kérdéseket válaszolnak meg.



Bejövő információ


A kisebb vállalkozásoknak a kutatás létfontosságú. Amikor reklámozásról beszélünk, az a legfontosabb, hogy a lehető legtöbb valós információt gyűjtsük be. Ahelyett, hogy birkaként kezeljük, osztályozzuk a fogyasztókat, és olyan általános kutatásokra bízzuk magunkat, amelyek szerint emberek milliói képesek egy csoportba tartozni.
Nem kell messzire menni: az információik kimeríthetetlen forrásai egész nap a boltodba járnak, és a weboldaladat nézegetik. Hús-vér fogyasztókkal és a saját munkatársaiddal beszélni arról, mik az érzéseik, a félelmeik, miért rajonganak és mit utálnak – ez igazi aranybánya!
És mindezt nem bugyuta kérdőívek kitöltéséért cserébe, hanem azért, mert leülünk velük beszélgetni, fókuszcsoportokat szervezünk, barátokat és barátok barátait hívjuk össze. De bárki, aki belép az üzletedbe, tud neked mondani öt érdekes marketingötletet, és főleg: millió utat arra, hogy ezt úgy csomagold be, hogy a vevők nálad költsék el a pénzüket.



A szexi körülírás


Amikor ezek az információk összegyűltek, már kirajzolódnak az igazi trendek. Fel lehet skiccelni a vásárlóid személyiségrajzát – valós emberek alapján. Fel lehet térképezni, hogy bánnak a pénzzel, és hogyan élik a napjaikat. Egy 23 éves, frissen végzett egyetemista például feltehetően már dolgozik, de még tömegközlekedéssel jár a munkahelyére, és – főleg egy kisebb városban – a fizetése alapján azt is sejteni lehet, a település melyik részeiről. Csak bizonyos helyeken szórakozik, ritkán jár étterembe, és gyakrabban gyorsbüfékbe.
A fogyasztók ehhez hasonló körbelövése attól válik szexivé, hogy így hajszálpontosan meg lehet határozni, hol kell hirdetned, azaz nem fecsérelsz pénzt a többi helyre.
Ez életmentő dolog, ha csak korlátozott marketing- költségvetéssel gazdálkodhatsz. Az iWiW például lehetővé teszi, hogy csak meghatározott profilú felhasználókhoz jusson el a hirdetésed. Vagy növelni akarod a márkád ismertségét a fővárosban? Akkor menj ki az utcára és szórakoztasd a vevőidet!
Az Érdről Budapestre ingázókat céloznád? Adj nekik okot, hogy megkedveljenek! Komoly az esélye, hogy a napi ingázás fárasztó, forró és meglehetősen büdös élmény számukra. Tedd valahogyan kellemesebbé, mutasd meg, hogy ismered a helyzetüket!
Esetleg a primitív marsi molekulák roppant ígéretes piacát akarod letarolni? Nos, arra is tartogatok néhány ötletet, amelyeket ugyancsak nem lehetne beleszuszakolni egy Excel tábla oszlopaiba.

/A szerző a Raygun reklámügynökség kreatív igazgatója, www.raygun.hu, www.raygunbudapest.com /

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu