Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A csodafegyver
(2007.06.01.)
A sok ötlet és ajánlat közül hogyan döntsd el, hogy a cégednek melyik marketingeszköz hozza a legtöbb hasznot?
(Szerző: Wolf Gábor)
A marketing első számú célja, hogy folyamatosan termelje az új ügyfélpalántákat a cégednek. Minden egyéb másodlagos. És ehhez mi kell? Marketingkampány. Olyan, amely – ha már választani kell – inkább rendszeres, mint jó. Ma egy olyan stratégiai marketingmódszert ismerhetsz meg itt, ami minden cégre érvényes. Kivétel nélkül. A tiédre különösen!
Ha nem alkalmazod ezt a módszert, akkor rendszertelen, „szezonális” lesz a céged eredménye, míg ha ismered és használod, akkor jó úton haladsz, hogy a kisvállalatodból valamikor nagyvállalatot csinálj.
A legtöbb cég – nem tudatosan ugyan, de – ismeri is ezt a stratégiát, épp ezért a legtöbb konzultáció során fel is teszik az ezzel kapcsolatos nagy kérdést. (Lásd a margót!)
Az első számú marketingcél
A marketing elsőszámú célja, hogy folyamatosan termelje az új ügyfélpalántákat a céged számára. Pont. Van más célja is, de ez az első számú. Nem a márkaépítés a fő cél, nem a régi vevők kényeztetése – ezek is fontosak –, de a legfontosabb, hogy napról-napra új vevőkkel bővüljön a céged.
Vajon tudja ezt biztosítani olyan kampány, amire három hét vagy három hónap alatt ellövöd a teljes, éves marketingköltségvetésedet? Tudja ezt biztosítani egy olyan marketingeszköz, amely szezonális?
Az ismétlés ereje
A piac sajnos nem olyan, mint a diákok, akiknek egyszer a fejére koppintasz: „Figyelj már!”. Naponta több ezer marketingüzenet ér mindannyiunkat, így aztán nehéz egy cégnek felkeltenie a piac figyelmét.
Néha egy-egy ötletes marketingeszköz kiemel a tömegből egy márkát, de ezeknek a vevőszerző hatása általában nem tart tovább néhány hétnél.
Közben az igazán sikeres kisvállalatok hétről hétre lelkiismeretesen feladják ugyanazt a reklámot, ami már három éve változatlan formában hozza nekik a heti fix vevőszámot, óramű pontossággal.
Legyen folyamatos.
De mi is?
Sokféle marketingeszközt választhatsz ilyen rendszeres vevőszerzésre.
Plakáthelyek – ha egy bizonyos környéket célzol, akkor örökre megvehetsz plakáthelyeket, ahol mostantól csak a te céged hirdetése jelenik meg.
Sajtóhirdetés – válassz ki egy médiát, és utána minden egyes számban jelenjen meg a hirdetésed, változatlan formában vagy legalább is változatlan sémával. Vigyázat! Ha megváltoztatod a reklámodat, akkor lenullázod az eddigi hirdetések hatását, és újra kell kezdened az egészet az elejéről az új reklámmal, hiszen újra be kell tanítanod a célpiacodat, hogy „Nézd: ez az én reklámom!”
Szórólap – ha rendszeresen megszórod a célpiacodat, akkor ugyanolyan hatást érhetsz el, mint a plakát vagy a reklám. Itt is a folyamatosságon van a hangsúly: egy hetet vagy hónapot se hagyj ki! Először csak néhány háztömb, és ahogy nő a cég, jöhet a kerület, majd az egész város, hétről hétre.
De lehet egy állandó banner egy látogatott weboldalon, egy rendszeres rendezvény, egy kétheti hírlevél, egy havi katalógus.
Mondj nemet!
Amíg nincs a cégednek ilyen folyamatos, rendszeres marketingeszköze, addig nyugodt szívvel utasíts el minden egyedi ajánlatot.
Ha még nincs ilyen folyamatos eszközöd, akkor ideje indítani egyet. Holnap még nem lesz eredménye, és a jövő hónapban sem. De fél év, egy év múlva áldani fogod az eszedet, hogy olyan eszközbe fektettél, amely azóta a költségek sokszorosát hozta vissza, és amely bejáratott ügyfélszerző gépként üzemel.
És akkor majd, ha még mindig a növekedés a célod, beindíthatod a következő ilyen programot...
(A szerző a Marketing Commando! tanácsadó cég és az internetes
|
|
Gulybán Barnabásné 3 napja új blogbejegyzést írt: Gyógyítsd meg magad!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!