Marketing: Mi a marketing?

Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 589 fő
  • Képek - 121 db
  • Videók - 59 db
  • Blogbejegyzések - 1258 db
  • Fórumtémák - 309 db
  • Linkek - 140 db

Üdvözlettel,

Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 589 fő
  • Képek - 121 db
  • Videók - 59 db
  • Blogbejegyzések - 1258 db
  • Fórumtémák - 309 db
  • Linkek - 140 db

Üdvözlettel,

Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 589 fő
  • Képek - 121 db
  • Videók - 59 db
  • Blogbejegyzések - 1258 db
  • Fórumtémák - 309 db
  • Linkek - 140 db

Üdvözlettel,

Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 589 fő
  • Képek - 121 db
  • Videók - 59 db
  • Blogbejegyzések - 1258 db
  • Fórumtémák - 309 db
  • Linkek - 140 db

Üdvözlettel,

Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Mi a marketing?

17 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás

1. Mi a marketing?

A marketing tevékenység kialakulása, fejlődése, szerepe az üzleti életben és atársadalomban. A marketing fogalma.A marketingeszközök csoportosítása, a marketing-mix főbb tevékenységei.

A marketing koncepció lényege, szerepe az üzleti életben és a társadalomban

2. A piac és a verseny

A piac fogalma, a piaci versenyhelyzet.Piac-szegmentáció, a szegmentálással kapcsolatos követelmények,szegmentációs ismérvek meghatározása. A pozícionálás.A piacok megismerése. A piaci kereslet alakulása, és az azt befolyásolótényezők (gazdasági, kulturális, technológiai) ismertetése. A piac

megismerésének eszközei.

3. Fogyasztói magatartás

A vásárlási folyamat. A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők.A szervezetek beszerzési magatartása.

A keresletet befolyásoló tényezők.

4. A piackutatás

A piackutatás főbb jellemzői, fajtái. A piackutatás folyamata. A piackutatásalanyai, azok szegmentálása, kiválasztása. A szekunder piackutatásinformációbázisa. Primerkutatás: alkalmazott módszerek és eljárások(megkérdezés, megfigyelés, kísérlet). A kérdőívszerkesztés lépései,

szabályai, technikai megvalósítása.

5. A marketing eszközrendszer elemei

A marketing-mix, illetve a mix egyes elemeihez kapcsolódó funkciók.– A termék, márka, védjegy fogalma, jelentősége a szükségletekkielégítésében, hatásuk a fogyasztóra és a vállalat piaci pozíciójára.A márkák csoportosítása, a márka értéke, márkastratégia.– Termékpolitika. A termékek piaci életgörbéje, új termék bevezetése.– Az ár fogalma, formái. Árképzési célok. Az árképzés fő szempontjai,árképzési módszerek. Árak, árpolitika, árstratégiák, hatásuk a piacra.– Árpolitika, ártaktika. Áralkalmazási stratégiák.– Az értékesítési út fogalma, szerepe, az értékesítési csatorna tervezése.

Disztribúciós stratégia. A franchise.

6. Marketingkommunikáció

A reklám fogalma, jelentősége. A reklámstratégia kialakítása.A reklámtervezés lépései, reklámeszközök kiválasztásának szempontjai.A PR tevékenység jelentősége, területei. A reklám és PR tevékenység

összehasonlítása.

7. Marketingstratégia

Marketingstratégiák a termék életciklusának különböző szakaszaiban. Azéletcikluselmélet kritikája.A vállalatok csoportosítása a célpiacon játszott szerepük alapján.Versenystratégiák Kotler szerint.Az iparág öt versenytényezője. Általános stratégiák Porter szerint.Kettőscélú marketing fogalma, alkalmazásának előnyei, hátrányai.

Kettőscélú marketingstratégiák

Irodalom:– Bauer-Berács: Marketing - Aula Kiadó, 1996.– Philip Kotler: Marketing menedzsment - Műszaki Könyvkiadó, Bp. 1991.– Dr. Sándor Imre: A marketingkommunikáció kézikönyve – BKE, 1997.– Dr. Rekettye Gábor: Ár a marketingben - Műszaki Könyvkiadó, Bp. 1999.– Dr. Hoffmann Istvánné: Stratégiai marketing – Aula Kiadó, 2000.

– Előadásjegyzetek

Marketing C I., Marketing C II., Marketingkommunikáció,

Piackutatás A és Vevői magatartás vizsgálata c. tantárgyakból

(forrás: vizsgázz.hu)

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu