Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Marketingben Érdekeltek Klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Marketingben Érdekeltek Klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
1. Mi a marketing?
A marketing tevékenység kialakulása, fejlődése, szerepe az üzleti életben és atársadalomban. A marketing fogalma.A marketingeszközök csoportosítása, a marketing-mix főbb tevékenységei.A marketing koncepció lényege, szerepe az üzleti életben és a társadalomban
2. A piac és a verseny
A piac fogalma, a piaci versenyhelyzet.Piac-szegmentáció, a szegmentálással kapcsolatos követelmények,szegmentációs ismérvek meghatározása. A pozícionálás.A piacok megismerése. A piaci kereslet alakulása, és az azt befolyásolótényezők (gazdasági, kulturális, technológiai) ismertetése. A piacmegismerésének eszközei.
3. Fogyasztói magatartás
A vásárlási folyamat. A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők.A szervezetek beszerzési magatartása.A keresletet befolyásoló tényezők.
4. A piackutatás
A piackutatás főbb jellemzői, fajtái. A piackutatás folyamata. A piackutatásalanyai, azok szegmentálása, kiválasztása. A szekunder piackutatásinformációbázisa. Primerkutatás: alkalmazott módszerek és eljárások(megkérdezés, megfigyelés, kísérlet). A kérdőívszerkesztés lépései,szabályai, technikai megvalósítása.
5. A marketing eszközrendszer elemei
A marketing-mix, illetve a mix egyes elemeihez kapcsolódó funkciók.– A termék, márka, védjegy fogalma, jelentősége a szükségletekkielégítésében, hatásuk a fogyasztóra és a vállalat piaci pozíciójára.A márkák csoportosítása, a márka értéke, márkastratégia.– Termékpolitika. A termékek piaci életgörbéje, új termék bevezetése.– Az ár fogalma, formái. Árképzési célok. Az árképzés fő szempontjai,árképzési módszerek. Árak, árpolitika, árstratégiák, hatásuk a piacra.– Árpolitika, ártaktika. Áralkalmazási stratégiák.– Az értékesítési út fogalma, szerepe, az értékesítési csatorna tervezése.Disztribúciós stratégia. A franchise.
6. Marketingkommunikáció
A reklám fogalma, jelentősége. A reklámstratégia kialakítása.A reklámtervezés lépései, reklámeszközök kiválasztásának szempontjai.A PR tevékenység jelentősége, területei. A reklám és PR tevékenységösszehasonlítása.
7. Marketingstratégia
Marketingstratégiák a termék életciklusának különböző szakaszaiban. Azéletcikluselmélet kritikája.A vállalatok csoportosítása a célpiacon játszott szerepük alapján.Versenystratégiák Kotler szerint.Az iparág öt versenytényezője. Általános stratégiák Porter szerint.Kettőscélú marketing fogalma, alkalmazásának előnyei, hátrányai.Kettőscélú marketingstratégiák
Irodalom:– Bauer-Berács: Marketing - Aula Kiadó, 1996.– Philip Kotler: Marketing menedzsment - Műszaki Könyvkiadó, Bp. 1991.– Dr. Sándor Imre: A marketingkommunikáció kézikönyve – BKE, 1997.– Dr. Rekettye Gábor: Ár a marketingben - Műszaki Könyvkiadó, Bp. 1999.– Dr. Hoffmann Istvánné: Stratégiai marketing – Aula Kiadó, 2000.
– Előadásjegyzetek
Marketing C I., Marketing C II., Marketingkommunikáció,Piackutatás A és Vevői magatartás vizsgálata c. tantárgyakból
(forrás: vizsgázz.hu)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!